Yúfrou Ieke, Mieke, I-eke? - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lieke Dielissen - WaarBenJij.nu Yúfrou Ieke, Mieke, I-eke? - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lieke Dielissen - WaarBenJij.nu

Yúfrou Ieke, Mieke, I-eke?

Door: Lieke Dielissen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Februari 2017 | Bonaire, Bonaire

Halo,

Na 3 weken op Bonaire begin ik me al echt “thuis” te voelen. Het koken, poetsen en de was neem ik dan maar voor lief. Koken daarin tegen is helemaal geen straf hier, lekker maken wat we zelf lekker vinden en Kallista doet de afwas… Ohnee, helaas! Een afwasmachine is nog nooit zo een groot gemis geweest.

Buiten de afwasmachine begin ik het sporten ook steeds meer te missen (ja, écht waar). En natuurlijk mis ik mijn familie en vrienden, zeker nu dat ze lekker aan het carnavallen zijn. Gelukkig nog geen heimwee, want daarvoor heb ik het hier echt te goed.

Door het stappen vorige week hebben we meer contact met mensen van Bonaire of die hier ook voor langere periode zijn. Vrijdagavond weer een leuke avond gehad bij Spice en Little Havanna. Vanmiddag maar eens kijken hoe ze hier carnaval vieren bij de grote parade en vanavond in Little Havanna, ik ben benieuwd, want na het lange wachten (2,5 uur) vorige week bij de kinderparade sta ik nergens meer van te kijken.

Verder voel ik me op stage ook steeds prettiger. Ik kan zeggen dat ik echt leuke momenten beleef en er van kan genieten. De NT2 leerlingen groeien hard doordat ze veel meer individuele aandacht krijgen. De gymlessen die ik geef zijn een succes en voor mij een grote leerwinst. De verschillen met de lokale school blijven me verbazen, maar dat is ergens ook prettig. Je leert er zo ontzettend veel van. Mijn naam is voor de lokale leerlingen nog een dingetje en lastig te onthouden, Yúfrou Ieke, Mieke, I-eke, hou het maar gewoon op juf. Het contact verloopt soms lastig doordat ze mij niet verstaan, maar ik merk wel dat ze me meer accepteren in de klas.

Door alle gesprekken met Vera, Desiree van de cultuurinstelling en mijn mentoren, krijg ik beetje bij beetje een beeld van hoe Bonaire in elkaar zit. Alle meningen vormen voor mij een herinnering die ik over een aantal weken mee terug neem naar Nederland. De Bonairiaanse mentaliteit is ook zo overgenomen, “doe ik morgen wel”. Buiten de voorbereidingen voor stage heeft het hier allemaal niet zo haast. Eten om 17.30u of 19.00u, alle tijd. Vooral aankomende week ga ik daar eens lekker van genieten nu dat we een weekje vakantie hebben. We hebben nog een aantal leuke dingen op het programma staan. Helaas moeten we deze week even opletten in zee met zwemmen en snorkelen, er zitten rond volle maan een aantal gevaarlijke kwallen. Komt goed, genoeg te doen hier.

Geneet van de Vastelaovend in Rooy, dan doon ig det hiej in Bonaire!

Pasa bon dia!
Ayo, Liefs Lieke

  • 26 Februari 2017 - 19:25

    Marleen:

    Leuk te lezen dat je het goed naar je zin hebt en dat alles naar wens verloopt!
    Geniet van alles op z'n gemakje en van een heerlijke vakantieweek.

  • 27 Februari 2017 - 19:07

    Ine:

    Al meer dan 3 weken weg. Gelukkig bevalt het het je goed, je voelt je daar bijna thuis.
    Geniet van je weekje vrij en volgende week weer aan de slag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Minor Experience Abroad Bonaire

3 maanden stage in Bonaire

Recente Reisverslagen:

24 April 2017

Terug op Nederlandse bodem

14 April 2017

Alles kan

03 April 2017

Op zoek naar Frans!

26 Maart 2017

Doe de test!

20 Maart 2017

Alles komt goed
Lieke

Voor de minor Experience Abroad ga ik vanaf 3 februari 2017 samen met Kallista 3 maanden stage lopen in Bonaire. Wij combineren verschillende stageplekken zodat we alles hebben gezien van het prachtige Bonaire.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 8620

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 22 April 2017

Minor Experience Abroad Bonaire

16 November 2013 - 14 December 2013

Malta

Landen bezocht: