Alles kan - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lieke Dielissen - WaarBenJij.nu Alles kan - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lieke Dielissen - WaarBenJij.nu

Alles kan

Door: Lieke Dielissen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

14 April 2017 | Bonaire, Bonaire

Lieve Dushi's in Nederland,

Jullie zullen mij wel gemist hebben na een week zonder blog. Maar er is weer leesvoer uit Bonaire.

Vorige week vrijdag al om half 7 uit bed om onze minor op papier af te ronden met een eindgesprek via Skype en natuurlijk hebben we het beide gehaald. Met gerust hart konden we in de middag richting het vliegveld om onze vakantie in te luiden. Op naar Curaçao... Met een 8-persoons vliegtuigje waren we binnen een half uurtje op Curaçao. Vreemd dat meteen je eerste indruk van een eiland zo ontzettend anders is op ongeveer 60 km afstand. Afgelopen weken zijn we druk geweest om de verschillen tussen Nederland en Bonaire in kaart te brengen, maar nu dat we ook de verschillen met Curaçao hebben gezien denk je pas echt dat hier alles kan. Onze taxichauffeur had een open mening over de Nederlandse politiek waardoor we ons niet vanaf het eerste moment welkom voelde, de mondige mentaliteit was meteen het eerste verschil met Bonaire. Gelukkig was de sfeer in het centrum van Willemstad erg fijn. De drukte op straat en het terras had ik wel gemist. Vooral het winkelen op zaterdag deed me erg goed!

Zondag ook eindelijk weer Rojeana gezien, zij volgt vanuit Nederland dezelfde minor maar dan op Curaçao. Met haar vader als gids (hij woont op Curaçao) zijn we met een klein busje heel het eiland rondgereden langs de kleine en grote knip, het westpunt en Jan Thiel. Als afsluiter hebben we gezellig de middag doorgebracht op Mambo Beach.

De rest van de dagen hebben we lekker genoten van onze welverdiende vakantie. Shoppen, zwemmen, zonnen en vooral eten! Zeker de lokale specialiteiten zijn een aanrader, dus sla Plaza Bieu niet over als je richting Punda gaat. Maandagavond konden we voor een klein prijsje naar de film, daar hebben we gebruik van gemaakt en de film Beauty and the Beast gezien. Ik wist dat het vanuit de cultuur normaal is om als kind zijnde lang op te blijven 's avonds, maar naar de film om 21u... Achter ons in de bioscoop zat een gezin met 2 kleine kinderen van nog geen 4 jaar oud, ja echt alles kan!

De afgelopen dagen echt genoten van de sfeer en de drukte op Curaçao. Bonaire is zo ontzettend rustig, op het terras is de gemiddelde leeftijd een jaar of 60... Maar nu dat ik voor mijn laatste week terug ben op Bonaire kan ik die rust ook wel waarderen.

Op het vliegveld van Curaçao heb ik me nog meer verbaasd over het feit dat hier alles kan. Wachtende op onze vlucht werd vanuit het niets omgeroepen dat iedereen die naar Bonaire vloog met Divi Divi Air kon boarden. Voordat ik het wist, stond ik met een onaangeraakte/ongecontroleerde boardingpass bij het mini vliegtuigje. Met een veiligheidspraatje van 3 zinnen, zaten we binnen 5 minuten in de lucht. Na het landen op Bonaire, draaide de piloot het vliegtuigje om op de landingsbaan. Ik denk dat ik nergens meer van op kijk in Nederland.

So far, so good. Ik ga nog een dikke week genieten van alle mooie dingen op Bonaire voordat het tijd is om naar huis te gaan. Ik kijk er naar uit om het leventje in Nederland weer op te pakken, want stiekem mis ik het toch meer dan gedacht. Maar het gemis is nog niet groot genoeg, dus we halen deze week alles uit de kast om het een knallend einde te geven.

Ayo! x Lieke

• 14 April 2017 - 20:18

Marleen:

Hej Lieke, maak er nog een leuke onvergetelijke week van!
    Tot binnenkort! ☀️

• 14 April 2017 - 21:28

Ine:

Hoi Lieke,
    Ik ben ook blij als je volgende week weer thuis bent, maar nu nog een weekje heerlijk genieten en alles afsluiten. Doei.

• 16 April 2017 - 02:44

Marjo Schreurs:

Ha !
    Geniet dr van !!!!! Tot gauw!

• 16 April 2017 - 14:06

Truus En Lei:

Hallo Lieke
    Volgens mij heb jij het daar goed naar je zin.
    Proficiat met je diploma,daar kun je weer ergens meekomen.
    Hier is alles oke,maar de paarden zijn weer heel blij als je weer in Rooij bent,wij natuurlijk ook
    Vandaag Pasen ,ze komen dadelijk eitjes zoeken ,doen ze dat daar ook ?
    Wij wensen jou ook fijn Paasdagen en geniet van de vacantie,want de tijd is bijna om.
    Gr Lei en Truus.en familie.