Doe de test! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lieke Dielissen - WaarBenJij.nu Doe de test! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lieke Dielissen - WaarBenJij.nu

Doe de test!

Door: Lieke Dielissen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Maart 2017 | Bonaire, Bonaire

Wat een week wat een week… Helaas stond een virus met 1-0 voor. Omdat het deze week een beetje anders liep dan normaal, ook een beetje een andere blog dan gewoonlijk. Eens kijken of jullie de afgelopen tijd een beetje hebben opgelet tijdens het lezen van mijn reisverslagen:

Vraag 1:
Waar brengen wij onze vrijdagavond gewoonlijk door?
A) Op de bank
B) Bij Spice en Little Havana
C) Op stage

Vraag 2:
Wat heb ik deze week het meeste gegeten?
A) Mac Donalds
B) Paracetamol en andere pillen
C) Crackers met kaas

Vraag 3:
Wat doen wij gewoonlijk om het weekend af te sluiten?
A) Het op een zuipen zetten
B) Een hapje en een drankje
C) Stage voorbereiden

Vraag 4:
Wat is onze favoriete tijdsbesteding op Bonaire?
A) Netflixen
B) Zonnen aan het strand of zwembad
C) Werken aan school/stage

Heb jij het meeste antwoord A of C? Schaam je diep! Je hebt echt niet opgelet tijdens het lezen van mijn reisverslagen…

Heb jij het meeste antwoord B? Goed zo! Je mag trots zijn op jezelf, begrijpend lezen is echt jouw sterke kant…

(PS: over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd)

Alle gekheid op een stokje natuurlijk… deze week was gewoon niet mijn week. Wat vorige week begon als een verkoudheid is uiteindelijk toch wat erger geworden. Dinsdag ben ik niet naar stage geweest, ik had koorts en voelde me ontzettend ellendig. In deze temperatuur kan je je warmte niet kwijt en uitzieken is gewoon niet voor mij weggelegd, zeker niet als je hier zit. Vrijdag na lang twijfelen en na moeders advies toch even naar de dokter geweest, omdat mijn oren al 3 dagen dichtzaten. Ik heb ontstoken sinussen (neusbijholtes). Met een doosje pillen en neusspray gaat het nu gelukkig weer redelijk de goede kant op. Doordat ik bezig ben met de laatste loodjes voor school, hadden we deze week toch niets op de planning staan, gelukkig maar! Nog 3 dagen bikkelen en dan alles inleveren.

Donderdagochtend heb ik via Skype contact gehad met mijn stageschool in Weert. De leerlingen waren razend enthousiast en wilden van alles weten. Ze hadden vragen voorbereid voor mij over het eiland en mijn stage hier. Als ik terug in Nederland ben, kom ik zoals beloofd langs om de foto's te laten zien.

Ook hebben we donderdag een rondleiding gehad op een andere lokale basisschool waar Vera zelf werkzaam is geweest. Een school met ongeveer 500 leerlingen verdeeld over 18 klassen. Dit gaf dus totaal een ander beeld vergeleken met de scholen waar wij stage lopen. De school is een stuk moderner en heeft ook meer moderne middelen zoals digiborden. De Nederlandse taal wordt hier ook eerder aangeboden, al vanaf groep 3 i.p.v. groep 5.

Vrijdagochtend dus een rondje gemaakt over het eiland, van dokter naar de zeeschildpaddenopvang en van de apotheek naar de supermarkt. Bij de zeeschildpaddenopvang hadden we ons iets anders voorgesteld. Net zoals de zeehondenopvang in Pieterburen had ik bakken met water in gedachte waar de schildpadden verzorgd zouden worden. Nou niet dus, het was alleen een kantoor met een kleine souvenirshop. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om toch even om informatie te vragen en onze Engelse skills weer even een boost gegeven.

Nou dat was het weer voor deze week, week 7 zit erop. Niet veel bijzonders maar ik beloof dat het volgende verslag een stuk uitdagender is, er staan leuke uitjes op het programma.

Ayo!
Liefs Lieke

  • 26 Maart 2017 - 17:19

    Je Allerleukste Medereiziger:

    Oke, ik heb de test uiterst serieus ingevuld, dit is heus geen studie/verslagontwijkend gedrag.
    Antwoord vraag 1: C, we zijn hardwerkende serieuze studenten, het hele weekend staat in teken van stage voorbereiden.
    Antwoord vraag 2: A, ohnee, dat is mijn persoonlijke antwoord, helaas is dit alleen in mijn dromen, Mac Donalds hebben ze hier niet...
    Antwoord vraag 3: A, het hele weekend al bezig geweest met stage voorbereiden, dan hebben we een fles drank wel verdient, ( een per persoon ).
    Antwoord vraag 4: A, we zijn al bij seizoen 2 van Gilmore Girls en oh, ik bij seizoen 7 van Vampire Diaries ;).

    Ik hoop dat ik zo niet alles heb voorgezegd voor de rest van de bloglezers,

    Hajje,

  • 26 Maart 2017 - 22:02

    Rien:

    Hoy Lieke, jou vragen ga ik niet beantwoorden. Dat is voor mij te moeilijk. Uit het verhaal merk ik dat je het naar je zin hebt. Ik hoop dat je verkoudheid gauw over is. Dus je kunt daar met die warmte ook verkouden of griep krijgen. Hier is het wat beter weer. Met opa gaat het ook beter. Hij is wel nog erg moe. Het komt allemaal goed. Groetjes opa en oma rien

  • 31 Maart 2017 - 09:27

    Vincent:

    Dag Lieke,
    Erg gaaf dat het Skypen gelukt is. Als het kan zorg voor een vast contact dat je kunt blijven gebruiken.
    Maak er nog een mooie laatste week van en dan spreken we elkaar vrijdag. We zijn je resultaten aan het bestuderen.....
    Groet Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Minor Experience Abroad Bonaire

3 maanden stage in Bonaire

Recente Reisverslagen:

24 April 2017

Terug op Nederlandse bodem

14 April 2017

Alles kan

03 April 2017

Op zoek naar Frans!

26 Maart 2017

Doe de test!

20 Maart 2017

Alles komt goed
Lieke

Voor de minor Experience Abroad ga ik vanaf 3 februari 2017 samen met Kallista 3 maanden stage lopen in Bonaire. Wij combineren verschillende stageplekken zodat we alles hebben gezien van het prachtige Bonaire.

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 8617

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 22 April 2017

Minor Experience Abroad Bonaire

16 November 2013 - 14 December 2013

Malta

Landen bezocht: